Algemene Voorwaarden

Durna Praktijk voor hypnotherapie
www.durna.nl
KvK nummer 63718626


Algemene bepalingen behorend bij de behandelingsovereenkomst tussen de therapeut van Durna praktijk voor hypnotherapie en de cliënt / de cliënten.


1. Indien cliënt na het eerste kennismakingsgesprek een nieuwe datum heeft afgesproken voor een vervolggesprek, is er sprake van een behandelingsovereenkomst. Deze behandelingsovereenkomst wordt op schrift vastgelegd.


2. De behandelingsovereenkomst is tweeledig;

a. De therapeut en de cliënt gaan een relatie met elkaar aan voor een bepaalde periode in deverhouding therapeut – cliënt.

b. De behandeling heeft betrekking op de door de cliënt aangedragen hulpvraag en behandeldoelen. Deze kunnen lopende het traject worden bijgesteld, c.q. gespecificeerd.


3. De overeenkomst kan op de volgende manieren of door de volgende omstandigheden worden beëindigd:

  1. Therapeut en cliënt bepalen in gezamenlijk overleg dat er geen sessies meer nodig zijn;
  2. Cliënt geeft aan, mondeling, schriftelijk of via e-mail dat men geen sessies meer wil afspreken;
  3. De therapeut geeft aan, mondeling, schriftelijk of via e-mail geen sessies meer te zullen geven.
  4. Cliënt houdt zich herhaaldelijk niet aan de algemene bepalingen uit deze behandelings-

overeenkomst of aan afspraken die gedurende de sessies zijn gemaakt tussen cliënt en de therapeut;


  1. De therapeut is van mening dat in verband met de problematiek van de cliënt en de

competentie van de therapeut, de therapeut niet bekwaam is om de cliënt te begeleiden. Dit is in ieder geval aan de orde als de problematiek direct verband houdt met contra-indicaties.


4. De overeenkomst eindigt van rechtswege indien er geen sessie afgesproken is voor een termijn van langer dan drie maanden na de laatst gehouden sessie, tenzij uitdrukkelijk anders afgesproken tussen therapeut en cliënt.


5. Bij het aangaan van de overeenkomst wordt voor een te houden sessie een bedrag per sessie afgesproken. Dit is opgenomen in de behandelovereenkomst. De cliënt rekent contant na de sessie af, tenzij anders afgesproken.6. Indien sprake is van het bepaalde in lid 4 wordt bij een nieuwe afspraak een nieuwe overeenkomst van kracht met mogelijk een ander uurtarief.


5.1 Trajecten

Bij het aangaan van een van onze trajecten bestaande uit meerdere sessies verklaart cliënt zich akkoord met deze standaard behandelingsovereenkomst en verplicht zich hiermee tot betaling van de genoten sessies. Cliënt is zich bewust dat de therapeut leveringsplicht heeft en geen resultaat plicht en dat de cliënt ten alle tijden zelf verantwoordelijk is voor zijn of haar hulpvraag. Het traject kan alleen onderbroken indien er sprake is van ernstige vertrouwensbreuk waardoor de cliënt recht heeft op terug betaling van eventuele een restant van een betaling. Dit gaat altijd eerst voorafgaand aan een evaluatie gesprek waarbij beide partijen er eerst proberen uit te komen.


7. Indien verhinderd dient een afgesproken sessie 48 uur / twee werkdagen van te voren te worden afgemeld. De therapeut brengt de kosten voor deze gemiste sessie in rekening indien de cliënt zich niet tijdig heeft afgemeld, ongeacht de reden voor afmelding. Dit geldt ook als de cliënt, om welke reden dan ook, niet komt op afgesproken tijd en dag.


8. Zie PR 520 Hantering dossier voor de RBCZ sectoren.


De therapeut houdt een dossier bij van aantekeningen van de gehouden sessies en andere relevante documenten, dat op diens verzoek door de cliënt kan worden ingezien. Het dossier (of een deel daarvan) wordt dan gekopieerd. Dit is kosteloos (met uitzondering van buitensporige verzoeken). Per 1 januari 2020 wordt het dossier conform de wettelijke bewaartermijn in totaal 20 jaar bewaard. Verder bestaat er inzagerecht voor nabestaanden. Voor wat betreft de informatieplicht van de hulpverlener is er aan aanvulling, t.w.: het zwaartepunt komt te liggen op het “samen” beslissen over de behandeling met de patiënt/cliënt.


9. De therapeut houdt zich aan geheimhoudingsplicht. Gegevens van de cliënt worden alleen met diens uitdrukkelijke goedkeuring aan derden (artsen en andere therapeuten) overhandigd of medegedeeld.


10. Indien cliënt, diens huisarts of andere behandelaar een schriftelijke rapportage verlangt van het gehouden behandelingstraject met cliënt, wordt hiervoor een factuur gestuurd aan cliënt.


Deze factuur behelst maximaal een uur arbeid tegen het in de overeenkomst met de cliënt afgesproken uurtarief.


11. De therapeut is aangesloten bij de beroepsorganisatie NBVH


De regels van deze beroepsorganisatie zijn op de therapeut van toepassing. De cliënt kan zich met klachten over de therapeut bij deze beroepsorganisatie melden (e-mailadres). De therapeut is daarnaast geregistreerd in het HBO Register Beroepsbeoefenaren Complementaire Zorg (RBCZ).


12. Cliënt gedraagt zich als een gast; hij/ zij houdt zich aan de regels van de gastvrouw/gastheer (de therapeut). Er wordt tijdens een sessie niet gerookt en geen alcohol gedronken. De kosten van vernieling van eigendommen van de therapeut door de cliënt, zullen op cliënt worden verhaald. Van iedere vorm van mishandeling van de therapeut door de cliënt zal te allen tijde aangifte bij de politie worden gedaan.


13. Durna praktijk voor hypnotherapie is niet aansprakelijk voor eventuele nadelige gevolgen die zijn ontstaan doordat cliënt onjuiste of onvolledige informatie heeft verstrekt, dan wel doordat cliënt voor hem/haar bekende en beschikbare informatie aanwezig in medische dossiers van arts/specialist of andere behandelaar, niet heeft verstrekt.


14. De cliënt heeft het privacyreglement van Durna praktijk voor hypnotherapie gelezen welke vermeld staat op de website van praktijk en cliënt stemt in met dit privacyreglement.


15. Alev Satilmis is niet aansprakelijk voor schade die is ontstaan aan eigendommen van cliënt door parkeren op of het betreden van het terrein aan de (straatnaam en huisnummer en plaatsnaam), noch voor andere schade ontstaan door Het betreden van de praktijk, de hal en het gebruik maken van het toilet.

Durna praktijk voor zelfliefde
Alev Satilmis
De Genestetstraat 5
Heemskerk 1962 SM

Tel.: (31) 06 21 106 041
E-Mail: info@durna.nl